onsdag

hehe... nu.. vill.. jag.. inte.. vara.. sjuk.. längre...

idag har jag åstadkommit.. lite mer än de senaste dagarna iallafall. jag va ut en ridtur med Julle, hade tänkt rida Zapha men frös som en hawaiansk skolpojke i Grönland när jag kom hem så det fick vara..

ehm.. ja det va väl det.. jag bakade muffins igår, det glömde jag tala om... goda blev de också..

va grymt sugen på att försöka mig på bullar idag.. men.. det är ju så jäkla mycket grejer som ska plockas fram då så jag sköt upp det experimentet..

jag har ofrivilligt vänt på mitt dygn eftersom att jag sovit hela dagarna så nu kan jag inte sova på nätterna. däremot har jag upptäckt att människan är ett väldigt dumt djur:
när man ligger i sin säng på natten och gör tappra försök att sova så börjar man av någon outgrundlig anledning att vända på sig för att hitta en bra position. men om man nu aldrig hittar en riktigt bra position för att somna så fortsätter man, tydligen, bara att vända på sig. åt samma håll, i detta exempel vänster varv. och detta resulterar naturlig i att man lindar in sig själv i lakan, täcket och om man, som jag när jag fryser och sover ensam, sussar med en härlig sidenpyjamas kan man tänkas få en känsla av att bli strypt över hela sin kropp. ett vettigt sätt att lösa detta problem på borde vara att helt enkelt vända sig åt motsatta hållet, i detta fall höger varv. men människan är ett dumt djur. trots att du säger till dig själv:
- ditt pucko vänd dig åt andra hållet istället
så fortsätter kroppen envist att vända sig åt samma håll som från början

- end of story -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback