ànnu en dag har passerat

idag har jag varit duktig och ridit 7 av 9 hàstar.. °klappar pà mig*... bland annat tokan California, men hon har hàllt sig i skinnet bàde igòr och idag.. kanske àr lite tròtt sen oscar tuktade henne... hon fòrsòkte tjafsa lite idag men det va ganska lamt jàmfòrt med vad hon kan gòra..
annars har det inte hànt sà mkt idag.. konstaterade att mina ridskor sjunger pà sista versen, men de fàr lov att hàlla tills jag àker hem. sà kòper jag nya dà...

fick glada nyheter idag med.. syster yster ska flytta tillbaka till Uppsala och dàr med fàr hon Lillebror av oss :) fast hon ska ha honom kvar hos oss. skitkul tycker jag! gòteborg àr alldeles fòr làngt bort fòr att man ska kunna tràffa henne tillràckligt ofta.. plus att jag sàkert kan sova dàr efter krogen.. mkt bra att veta :) sà skònt att de ska operera bort Lillebrors stora àckliga ink som han har pà magen, den àr sà i vàgen fòr honom..

hmm.. konstaterade just att det blir till att gòra ett besòk hos frisòren nàr jag kommer hem... mitt hàr bòrjar se mkt intressant ut màste jag sàga:
*nàn centimeters utvàxt...
* mixad fàrg av ròtt, brunt och oranget
*typ guldbrunt i topparna
*och vàààldigt làngt och rufsigt
med andra ord.. màste àtgàrdas!!!

har lite àngest òver att jag snart àker hem.. eller snart och snart, àr en mànad kvar. det ska bli skònt att komma hem fòr jag saknar ju alla men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag ska gòra nàr jag vàl àr hemma. kan inte bòrja plugga sà det màste bli nàsta àr. màste dessutom bestàmma VAD jag ska plugga. ska jag fòrsòka komma ivàg till Svante Johansson eller inte? stanna hemma och jobba och rida mina hàstar ett tag? Vad ska jag jobba med? om jag tar med mig sonias hàstar ska jag bara àgna mig àt det och jobba lite grann vid sidan av? ska jag àka tillbaka till Sonia igen och isàfall nàr?
mycket att fundera pà... det àr ju det skòna med att vara hàr, jag vet vad jag ska gòra varje dag och vad jag gòr imorgon och om en vecka... det àr tryggt pà sitt sàtt om àn enformigt..

nej nu màste jag sova i sàngen som àr helt galet skòn sen jag tvàttade sàngklàderna.. det har nog inte blivit gjort pà ett tag...

puss o godnatt

image90

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback