operera?

igår var jag till farbror doktor igen. bara en fråga: har alla läkare en kandidat fastopererad i en osynlig navelsträng i ryggen? för jag har inte en enda gång, ja förutom på akuten, lyckats få en läkare som inte har med sig en kandidat.
- Är det ok om han också känner?

javisst, kläm på bara. är det något man blivit van vid så är det ju att ta av byxorna framför främlingar som klämmer och bänder så att det gör ont. jag längtar efter den dagen som tekniken gör enorma framteg, då läkaren bara kan titta på en och säga: det här är felet! då skulle nog inte så många människor ha läkarskräck...

hur som helst... eftersom det gått 2 månader och jag fortfarande inte är läkt måste man anta att det är allvarligt sa han. så jag har blivit remissad till stockholm där jag ska magnetröntgas, det är nämligen 9 månaders väntetid i uppsala. sen när det är gjort får jag veta om det måste opereras.... VILL INTE!!! sånt tar bara massa tid... konvalesenstid och grejer... sånt orkar jag inte med... men ja.. alllt hänger på hur det ser ut där inne.. ledbandet får självläka.. men de bakre korsbanden kan antingen självläka eller operas.. samma sak med inre menisken..
16 april ska jag till Olmed i Uppsala och köpa ett knästöd. Läkaren tycker att knäet sviktar inåt, troligen p.g.a. det skadade ledbandet, så jag ska få köpa nåt specialstöd med skenor och grejer.. få se vad ingenjörerna kan hitta på, vore ju kanon om jag kunde rida med det..

Zapha va lite yster på hoppträningen igår.. kort sagt.. vi skulle hoppa en distans räcke-oxer på 6 galoppsprång, han försökte sig på 5 ½ och fick med sig en bom i språnget som vi höll på att gå omkull över. Gjorde asont i mitt knä men skam den som ger sig!

fågelungarna öppnade ögonen igår! nu börjar de faktiskt bli lite söta... försökte räkna nyss när Greta gav de mat, tror att det är 4st.. nu ska jag ge mig på ett försök att städa buren utan att göra Greta och Gideon tvärförbannade...

Konsten att aldrig låta rädslan styra är svår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback