Göteborg och en "Dragongate"

så va man tillbaks på lite nordligare breddgrader igen. Göteborg var varmt och skönt.  Jag kom fram på onsdags eftermiddagen, så Lili och jag köpte tacos och slappade framför tvn den kvällen.
På torsdagen åkte vi först till Universeum och spenderade ett par timmar där. Så himla fint där. Jag lyckades efter lite om och men klappa den obligatoriska rockan, mina armar är ju för korta så jag måste klättra upp på barnbänken för att nå. Pinsamt? nej inte speciellt, jag är ju för kort i rocken... vad gör man?
På fredagen åkte Lili, Line och jag ut till havet med lite picknick. mysigt... alla tre somnade på en brygga som vi hittade... sjukt skönt sätt att spendera en fredag på. På kvällen åt Lili och jag en amerikansk buffé i Nordstan.. så GOTT!!! rekomenderar Warehouse för er som är i Nordstan i Göteborg....
sen åkte vi hem igen på lördagen.. och för er som känner till min klassiker Dragongate kommer få sig ett ännu ljuvligare skratt nu när ni får läsa om vad jag lyckades med 5 min efter att jag satt mig på X2000:
 jag tänkte vara lite smart och klämde fast min biljett emellan sätet framför och det vikbara bordet, så att jag inte skulle tappa bort den tänkte jag. sen kom jag på att jag borde plugga historia och då behövde jag ju bordet. precis som jag sträcker mig efter den nedrans biljetten händer det som inte får hända!!! swiiich! så har biljetten åkt ner i en springa emellan bordet och ryggen på sätet framför och där ligger den än idag. den gick bara inte att få upp! så jag fick hala fram mobilen och ringa hem så att de kära päronen kunde leta rätt på beställningsnumret åt mig. kan säga att tågvärden fick sig ett gott kvävt skratt när jag förklarade det hela. men hon var snäll och skrev en lapp så att jag inte skulle få problem på tåget från stockholm. så den där biljetten kommer få ligga i det där sätet tills den dagen de bestämmer sig för att riva skiten. I've done it again!!!

idag blev jag tvungen att raka Skylab. Gamla hästar som gått över 20-strecket kan få svårt att fälla pälsen och igår höll han på att få värmeslag stackarn. så det va bara till att ta fram klippmaskinen och raka av allt. det va jätte skönt tyckte skylab. jag förstår honom.

mor och far drog till italien idag. hoppas den här veckan flyter någorlunda smärtfritt. imorn måste jag upp halv 6 dock, annars hinner jag inte med morgonarbetet för jag måste va i Uppsala på Olmed kl.10. trööööööttt emelie kommer det vara sen... så för er som tror att jag bara latar mig den här veckan, TÄNK OM!!!

kompisabstinens...

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Emma

Jadu, lilla vän. Tack för ett gott skratt. Keep up the good work så det blir fler såna tack! Kramelikram

2007-04-17 @ 22:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback